sâmbătă, 7 februarie 2009

Cetati dacice



O excursie pe urmele dacilor poate fi o idee grozava daca ai un ghid bun. Am ajuns la Sarmisegetuza si am dorit sa vizitez situl arheologic. Aici am vazut ca noi, romanii, nu ne dezmintim: nu stim sa facem turism si nici sa valorificam nimic din patrimoniul pe care il avem. Ruinele sunt ingradite si la intrare se afla un panou care prezinta sumar ceva din amplasamentul de odinioara. Mare mi-a fost surpriza sa descopar ca la intrare se afla doua birturi de unde rasuna voios manelele traditionale si nici un ghid. Mi-am facut curaj sa intru uitandu-ma dupa o persoana careia sa-i platesc biletul. N-am vazut pe nimeni. Cu rabdare am citit fiecare indicator, am facut poze si am sperat sa intalnesc pe cineva care sa-mi dea niste detalii. M-a impresionat neplacut ca improprietarirea s-a facut pana la zidul cetatii astfel incat nu-mi dadeam seama daca trec printr-o proprietate privata sau daca ma aflu in sit. N-am reusit sa vizitez tot complexul pentru ca nu am stiut pe unde sa o iau, dar am plecat cu speranta ca voi reveni cand lucrurile se vor schimba. Am vrut la plecare sa cumpar un suvenir si am intrat intr-unul din birturile de la poarta, unde am fost privita ciudat de cei care erau cuprinsi de aburii bahici. Surpriza a fost si mai mare cand am vazut ca in birt atarnau la vedere suveniruri din Grecia cu Acropole si Partenonul. Antonia a facut o poza si am iesit repede dezamagite. Poate se va schimba si la noi ceva, iar lumea isi va da seama ca turismul in Romania se poate face la standarde europene.

0 comentarii:

 

Excursiile mele Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez